dimarts, 5 d’octubre del 2010

Del cistell al plat i del plat al pap!

5 d'octubre de 2010!

Comença la temporada dels bolets! D'aquesta manera l'arribada dels dies grisos i escurçats  i la promesa del fred de l'hivern no es fa tan feixuga! M'encanta anar a bosc a la tardor, les olors de la terra humida, la bruguerola florida ,els fruits del marfull, el piular de mallerengues i reietons, una esgarrapada amb una gatosa, una ensopegada amb un roc, passar per sota els brucs, gratuiar entre les fulles del suro... i caminar i caminar.
Avui anava només a veure com estava el pati, si el bosc estava molt o eixut i si començaven a sortir els bolets dolents que presagien l'arribada dels bons. Sé que alguna gent ha estat trobant siurenys i moixins cap a Les gavarres i cadiretes i els més afortunats ja han trobat retjos cap a Sant Grau. Jo el reig no el sé trobar, no em sé cap clapada...
Aquesta tarda però he caminat unes 2 hores i ensopegat amb 3 grups de retjos, tot plegat només 8 retjos, però sencers, d'un taronja brillant, preciosos! per alguna cosa es consideren els reis dels bolets.
M'he donat per molt ben pagada!
I del cistell al plat directes, el reig cru és una menja deliciosa i a mi només em cal tallar-lo en carpaccio, amanir-lo amb un bon oli d'oliva, amb sal i pebre i cap al pap!
Ha estat el meu sopar, deliciós!!


Carpaccio de retjos amb vinagreta de nous

Retjos: pocs però sencers i macos!

1 comentari:

  1. la caminada va anar molt bé. menys gent que l'any anterior, però!
    de reigs em vam trobar una bona pila. i això, sense desviar-nos de la ruta!
    el text de saramago em va agradar fins a tal punt -després de llegir-lo al teu bloc- que no vaig poder evitar fer un cortar/pegar molt descarat. ho sento!
    anar al cap de creus ja és un luxe. però si a més a més hi passen balenes...

    ResponElimina