dimarts, 26 d’abril del 2011

CAMBRIDGE

Cambridge es troba a mig camí entre London i Norwich. Amb tren és barat i es tarda una horeta escassa, amb bus és més car i es pot tardar moltíssim, depenent de les parades que faci el bus.
Un diumenge de febrer vam anar a Cambridge amb tren, dins de les visites que ens pagava NILE amb el seu "Social programme". Aquest dia feia moltíssima fred i plvinejava, el que vam fer va ser visitar el King's College  (A visit to King's College Chapel is a truly inspirational experience. It is the largest and most spectacular of the college chapels in Cambridge.)



Després vàrem passejar pels carrers del centre, mercat, colleges i llibreries. Vàrem comprar uns quants llibres i ens vam separar. A Cambridge hi ha graduacions uns 6 cops l'any i aquell dia era un dels dies assenyalats, per això pel carrer es veien estudiants amb les típiques capes (com la capa d'en Harry Potter), cada college té la seva capa diferenciada. En podeu veure una petita mostra a la foto.

Després jo vaig anar al museu de Geologia. I em va encantar i al·lucinar i emocionar!




El museu està en un edificiu antic, molt bonic (victorià?). Hi ha tota una sala de roques i minerals, la nau del mig dedicada a la història de la terra i una sala al fons dedicada als descobriments i apunts geològics de Darwin. Veient els quaderns que Darwin va escriure, les roques que ell mateix amb santa paciència va etiquetar i tots els estris que feia servir en el Beagle, em vaig emocionar molt,... pensava que gràcies a aquell home i al seu viatge de 5 anys al voltant del món s'havia avnçat un pas gegant en la ciència, de fet es va canviar la concepció de la vida. La teoria de l'Evolució!
Em va agradar tant aquest museu que vaig pensar que hi tornaria ben aviat!
I al cap d'un mes torno a Cambridge, aquesta vegada amb bus (2 hores i mitja!), amb la Mo, la Sandra i les meves filles. Feia molt bon dia, tot estava florit i Cambridge em va semblar una ciutat molt bonica i plena de vida. Vàrem voltar pel mercat, vàrem visitar diversos "colleges", ens vam fer fotos davant la pomera on Newton va pensar la llei de la gravetat i un cop més nes vam deixar atrapar per aquests fets singulars que canvien la història de la humanitat!











A la tarda vàrem fer una de les coses típiques de Cambridge "Punting on the river"
A punt is a narrow flat-bottomed boat that somewhat resembles a Venetian gondola with the curve removed. Punts generally seat up to four adults while a fifth person stands at the rear and propels the boat with a long pole.
The design was developed in the medieval period to allow for easy navigation in areas with shallow water. Until recently punts were used by commercial fishermen working the fens of East Anglia, but today they are almost exclusively used for recreation.
Punting along the River Cam is one of the traditional delights of visiting Cambridge, and something that should be tried - at least once - by everyone!

Anant pel riu Cam (Cam-bridge)es poden veure la majoria dels edificis singulars de Cambridge, sobretot la part de darrera dels colleges. Molt bonic!
 











I no vaig tornar al museu de Geologia!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada