diumenge, 3 d’abril del 2011

Amb la Colette a Shefield

El dilluns 14 de març teníem festa, donat que estàvem just al mig de l'estada a Norwich, d'aquesta manera ens va quedar un cap de setmana llarg per qui vulgués anar a veure la família. Jo vaig aprofitar per anar a veure la Colette (la "language assistant" que teníem l'any passat a Llagostera) que està estudiant a Shefield. La Colette estudia filologia de llengües romàniques i acaba aquesta any i és una de les 5 persones que fan l'últim curs de català (tenen un blog a la web que es diu "No fotis!"). Així que amb un tren directe que tarda  gairebé 4 hores vaig arribar a  Shefield el divendres a la nit i m'hi vaig estar fins dilluns al matí.
Vam fer un xic de tot: passejar per la ciutat, entrar en algun dels moltíssims jardins, anar de pubs, fer una "Sunday curvery", menjar típic dels diumenges, estar amb els amics, jugar a cartes, veure una pel·lícula i xerrar i  xerrar i riure, anglès, català... de tot barrejat. Va ser fantàstic.



amb la Colette en un jardí de Shefield



amb els amics de la Colette sopant en un pub

Shefield està envoltada de muntnayes (Hills!) molt verdes amb tot de riuets i xais, ben diferent de Norfolk. La ciutat havia estat molt prospera per la indústria de l'acer, ara gairebé viu de la població universitària que és d'uns 9000 estudiants,  ja que hi ha dues universitats. Hi ha molts parcs , moltes fonts i uns edificis molt anitcs de rajola vermella (molts són sèus de facultats). Al mig de Shefield hi ha un edifici tot de vidre amb uns jardins tropicals i uns espais on es fan diferents actes culturals. Nosaltres vam enganxar unes cantades per a recollir diners pels damnificats del Japó.



El que més em va xocar va ser The slave auction, una subasta d'esclaus. Consisteix que un grup de nois i noies, en aquest cas d'un equip de futbol de la universitat, se subasten ells mateixos per a guanyar diners per a roba o pilotes,... el que compra l'esclau el té per 24 hores i li pot demanar el que vulgui (excloent sexe, violència o altres coses pesades). Per exemple l'esclau t'ha de fer el dinar o netejar-te el pis, o anar vestit de dona o acompanyar-te a comprar... què sé jo! Diu la Colette que aquestes subastes són força habituals. Aquests anglesos són... diferents!







Continuarà....


1 comentari: